Смерть на острові та інший кримінал
Серед злочинців у цих книжках хто тільки не трапляється, а розслідують злочини як не журналіст, то чолов’яга з химерним прізвиськом Синій, який стежать за лобурякою на ім’я Чорний. Утім, з авторів таки виходять майстри детективного жанру, а з їхніх героїв – строката масовка сучасної «кримінальної» літератури.
Ґійом Мюссо. Таємниче життя письменників. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля
Цей роман мегапопулярного французького автора, що розійшовся світом у кількості 2 млн. примірників, за психологічною напругою схожий на «Мізері» Стівена Кінга. Натомість за оригінальним сюжетом, це не менш таємнича історія уславленого автора-відлюдника, який сховався на забутому богом острові, і шукати якого вирушає письменник-початківець. І хоч причини його зникнення досі залишаються невідомими, наш герой вірить, що саме він розкриє таємницю живого класика. Таку саму мету має і журналістка, яка теж прибуває на острів, на якому тим часом стається вбивство - жінку знайдено розіп’ятою. Невже хтось попереджає прибульців, що ліпше не розкривати чужих таємниць, бо інакше станеш їх частиною? І чи могло таке статися у реальному житті? «Натан Фоулз, персонаж, якого я із задоволенням супроводжував на цих сторінках, - відказує автор, - відправився шукати усамітнення, відмовився писати, сховався від світу медіа, був таким непривітним, як Мілан Кундера, як Селінджер, як Філіп Рот і як Елена Ферранте… Тепер мені здається, що він існує сам по собі, і, як отой вигаданий Ґійом Мюссо в епілозі, я був би щасливим дізнатися, що йому вдалося заново навчитися смакувати життям десь на іншій стороні світу».
Роберт Ґалбрейт. Убивчий білий. – К.: КМ-Букс, 2020
Ім’я автора цього роману - псевдонім Дж. К. Роулінг, уставленої авторки «Гаррі Потера», а пригоди її героя очолювали списки міжнародних бестселерів, а також лягли в основу телевізійного серіалу від ВВС. Цього разу, коли в офіс до приватного детектива Корморана Страйка приходить дивний юнак на ім'я Біллі Найт і просить розслідувати давне вбивство дитини, свідком якого він начебто став. Стайк не може вирішити, як йому вчинити. Вірити чи не вірити юнакові, адже з ним явно щось не так? Та не встигає Страйк як слід розпитати Біллі, коли той втікає. Намагаючись докопатися до правди, Страйк і Робін - колишня помічниця, а нині повноправна партнерка в детективній агенції - виходять на плутаний слід, який через лондонські задвірки приводить їх у святая святих британського парламенту й у чарівний, але зловісний сільський маєток, де на них чекають небезпеки, таємниці й несподівані відкриття.
Пол Остер. Нью-йоркська трилогія. – Л.: Видавництво Старого Лева
Цей роман одного з найдивовижніших американських письменників - яскравий зразок постмодерністської літератури, який вперше видається українською. Три начебто детективні історії з незрозумілим початком і дивним кінцем. суть яких в тому, що нав’язана людині роль стає визначальною у життя. Історія, що видається забавкою в одному випадку і роботою в другому, стає сенсом, замінюючи собою долю героя. Так, у «Скляному місті», першій частині трилогії, письменник Деніел Квінн посеред ночі отримує зловісний телефонний дзвінок, що повністю змінює його життя, змушуючи вдягти маску детектива. Відповідно, у «Привидах», другій частині, оповідано химерну історію таємничого Білого, який хоче, щоб детектив Синій простежив за чолов’ягою на прізвисько Чорний. У «Замкненій кімнаті», завершальній частині книжки, головний герой дізнається, що його давній друг зник, залишивши дружину та дитину, а на додачу цілу купу рукописів. Таким чином, перед нами три зовсім різні та водночас тісно пов’язані історії, які нікого не залишать байдужим.
Ілюстрація: Waldemar Kazak